Program hösten 2024

Information om våra aktiviteter

Våra föreläsningar hålls i Equmeniakyrkan, Vintergatan 9, Huskvarna på måndagar 19.00 om annan plats och tid inte anges i programmet.

Entre inkl fika: 40 kronor för medlem, 60 kronor för icke medlem.

Vid de flesta träffarna har vi lotterier med många fina vinster. Du som besöker vår aktivitet får gärna ta med dig vinster som vi kan lotta ut.

Det går bra att betala inträde och lotterier med Swisch nr 123 199 88 06.

PROGRAM HÖSTEN 2024

Vi hälsar alla nya och gamla medlemmar välkomna att ta del av alla våra aktiviteter.

Utskrivningsbart program hösten 2024

Japanska lönnar och prydnadsgräs

Måndag 16 september 2024 19.00

Jacky Tang, ordförande för Södra Smålands avdelning av trädgårdsamatörerna, kommer till oss och berättar om japanska lönnar och vackra prydnadsgräs.

Växtbyte

Söndag 22 september 2024 15.00

Höstens växtbyte på Husqvarnafabrikens parkering. Sätt dina växter du inte längre har nytta av hemma i din trädgård i krukor och ta med och byt till dig andra växter.

Endast för medlemmar i föreningen.

Plats: Huskvarnafabrikens parkering

Vägbeskrivning:
Från Esplanaden i Huskvarna, tag höger in på Drottninggatan, sedan vänster till Trädgårdsgatan.

Odla din hälsa

Måndagen 7 oktober 2024 19.00

Den välkände tomatkungen Åke Truedsson kommer till oss. Den här gången kommer han att prata om hur man kan odla sin hälsa  - om farligheter och nyttigheter och att odal det senare.

Advents- och julgrupper

Måndagen 18 november 2024 18.00  OBS tiden!

Svante från Curenstams Blommor AB kommer och visar hur man kan göra fina julgrupper själv.

Vi lottar ut grupperna och säljer de som blir över.

Årsmöte

Måndag 27 januari 2025 19.00

Årsmöte med val av styrelse, redovisning av verksamheten och kassan.
Ta med fröer, tidningar och böcker som du själv inte vill ha så kan du byta till dig lite nytt.
Föreningen bjuder på fika.